С един приятел си говорихме кои са печелившите компоненти за създаването на едно кафе което носи печалба. Защото има разлика от това да направиш едно кафе, за кефа си, и едно работещо кафене което ще ти носи печалба. Няма да влизам в подробности за мястото, въпреки че Евреите казват че мястото на магазина е от най-голямо значение.
Ще приема факта че просто го има, готово, работещо с персонал и клиенти. Въпроса е какво бих направил аз за да го направя печелившо?
Нека почнем от началото:
1) Продуктът.
Трябва кафето което ще продавам да е качествено. Всичко друго е надграждане. Но ако ще избера да се занимавам с това кафе искам да продавам качествено кафе. Ще пробвам всичките си доставчици, с които досега е работело, но ще се запозная и с всички на пазара. За да знам какво предлага пазарът, и какво мога да купя и на каква цена.
2) Атмосферата:
Вътрешният както и външният интериор е от съществено значение. Какво би карало хората да влязат в моето кафе, и какво би ги накарало да се завърнат? Уют, приветливост, мода и спокойствие са 4 линии по които трябва да се работи. По принцип в хубавите кафета хората "висят" с часове. Защо го правят това? Защото в една хубава обстановка която те предразполага можеш спокойно да се отпуснеш с приятели и да си побъбриш.
Има ли в кафето екстри като "free wifi", на всяка маса електрически контакти за лаптопи и други мобилни устройства? Ето 2 идеи които работят. ;-)
3) Наеми за персонал добри хора
Добре изглеждащи, умни, амбициозни, с капацитет и желание за развитие. Бармани професионалисти и келнерки манекенки които имат добри обноски и ползват усмивката и поздрава естествено.
Хората са тези които правят разликата и високото обслужване винаги ще бъде коментирано и желано. Бързината, ловкостта, маниера и непринудената усмивката + шегаджийския нрав създават запомнящ се бранд, който продава.
4) Клиента е цар
Не случайно има израз "Клиента винаги има право" въпреки че има случаи в които с това право се прекалява, така че тук е уместно да добавя и "Клиента винаги има право, когато поиска учтиво, без да ме смята за негов роб". Един отбор от професионалисти знае как да глези клиентите си, как да ги кара да се чувстват удобно, как да ги обслужва, и как да им взима парите.
5) Реклама
Няма бизнес който да няма нужда от реклама. Може да е различна, в различните фази, но винаги я има. А реклама става с пари. Колкото повече, толкова по-добре. Естествено щом си частник, трябва да знаеш за каква реклама даваш парите си, и да виждаш възвращаемостта и.
Свършвайки разговора с приятеля, той ме попита дали си говорехме за неговото кафе или аз "продавах" съвети за изграждане и оптимизация на уеб сайтове?
И със сайтовете е същото. Имаш продукт, който трябва да бъде качествен, визията му трябва да е грабваща окото, трябва да разчиташ на професионалисти които ще ти помагат когато трябва, и да рекламираш + оптимизираш за да стои сайта на първата страница за неговите ключови думи.
А клиента навсякъде е цар. ;-)
Като чета пак статията виждам че е приложима във много различни сфери. Просто защото продажбите са продажби и човек който е продавал 20 години всякакви различни продукти и услуги, може спокойно да презентира умения и търговски похвати прилагайки ги за съответния продукт.
Няма значение какво продаваш, било то дамски дрехи или нови коли, дограма или компютри. Значение има опита, интелекта, индивида и мотивираното желание.....
Ще приема факта че просто го има, готово, работещо с персонал и клиенти. Въпроса е какво бих направил аз за да го направя печелившо?
Нека почнем от началото:
1) Продуктът.
Трябва кафето което ще продавам да е качествено. Всичко друго е надграждане. Но ако ще избера да се занимавам с това кафе искам да продавам качествено кафе. Ще пробвам всичките си доставчици, с които досега е работело, но ще се запозная и с всички на пазара. За да знам какво предлага пазарът, и какво мога да купя и на каква цена.
2) Атмосферата:
Вътрешният както и външният интериор е от съществено значение. Какво би карало хората да влязат в моето кафе, и какво би ги накарало да се завърнат? Уют, приветливост, мода и спокойствие са 4 линии по които трябва да се работи. По принцип в хубавите кафета хората "висят" с часове. Защо го правят това? Защото в една хубава обстановка която те предразполага можеш спокойно да се отпуснеш с приятели и да си побъбриш.
Има ли в кафето екстри като "free wifi", на всяка маса електрически контакти за лаптопи и други мобилни устройства? Ето 2 идеи които работят. ;-)
3) Наеми за персонал добри хора
Добре изглеждащи, умни, амбициозни, с капацитет и желание за развитие. Бармани професионалисти и келнерки манекенки които имат добри обноски и ползват усмивката и поздрава естествено.
Хората са тези които правят разликата и високото обслужване винаги ще бъде коментирано и желано. Бързината, ловкостта, маниера и непринудената усмивката + шегаджийския нрав създават запомнящ се бранд, който продава.
4) Клиента е цар
Не случайно има израз "Клиента винаги има право" въпреки че има случаи в които с това право се прекалява, така че тук е уместно да добавя и "Клиента винаги има право, когато поиска учтиво, без да ме смята за негов роб". Един отбор от професионалисти знае как да глези клиентите си, как да ги кара да се чувстват удобно, как да ги обслужва, и как да им взима парите.
5) Реклама
Няма бизнес който да няма нужда от реклама. Може да е различна, в различните фази, но винаги я има. А реклама става с пари. Колкото повече, толкова по-добре. Естествено щом си частник, трябва да знаеш за каква реклама даваш парите си, и да виждаш възвращаемостта и.
Изработка и оптимизация на уеб сайт
Свършвайки разговора с приятеля, той ме попита дали си говорехме за неговото кафе или аз "продавах" съвети за изграждане и оптимизация на уеб сайтове?
И със сайтовете е същото. Имаш продукт, който трябва да бъде качествен, визията му трябва да е грабваща окото, трябва да разчиташ на професионалисти които ще ти помагат когато трябва, и да рекламираш + оптимизираш за да стои сайта на първата страница за неговите ключови думи.
А клиента навсякъде е цар. ;-)
Като чета пак статията виждам че е приложима във много различни сфери. Просто защото продажбите са продажби и човек който е продавал 20 години всякакви различни продукти и услуги, може спокойно да презентира умения и търговски похвати прилагайки ги за съответния продукт.
Няма значение какво продаваш, било то дамски дрехи или нови коли, дограма или компютри. Значение има опита, интелекта, индивида и мотивираното желание.....
Много добри съвети!
ОтговорИзтриванеАз лично планирам отваряне на кафене и покривам всички тези критерии, както и някой доста по-специфични... най-вече в посока брандиране.