Гост автор: Андрей Димитров
Мисля, че отдавна вече е известно, че само чрез събмитване по директории и социални мрежи едва ли бихме постигнали кой знае какъв ефект. Говорил съм за това на няколко пъти в моя SEO блог. Тези техники вече са остарели и се използват предимно от спамъри. Не казвам, че няма никаква полза от тях, по-скоро мисля, че ефекта от тях е минимален.
Развитието на новите технологии отварят нови врати и хоризонти пред
SEO-тата и уебмастърите. Достатъчно е да бъдем малко по-адаптивни към всичко случващо
се в света на SEO-то и в света на новите технологии и да се опитаме да изградим
мост между двете, който би работил в наша полза.
Мисля, че отдавна вече е известно, че само чрез събмитване по директории и социални мрежи едва ли бихме постигнали кой знае какъв ефект. Говорил съм за това на няколко пъти в моя SEO блог. Тези техники вече са остарели и се използват предимно от спамъри. Не казвам, че няма никаква полза от тях, по-скоро мисля, че ефекта от тях е минимален.
В тази статия искам да споделя как чрез създаването на най-обикновенно
мобилно приложение успях да преборя почти цялата конкуренция в ниша, която не е
обект на тази статия. Ще споделя само това, че два от конкурентните ми сайтове имат
няколко хиляди линкващи домейни!
Картинката по-горе представлява отчет от Market Samurai. За да запазя
конфиденциалност съм скрил сайтовете, включително и моят, който е на втора позиция
в отчета (ограден с червено). Втора позиция в отчета означава втора позиция в серпа.
Тоест, показани са сайтовете така, както се намират подредени в резултатите на
Google, плюс данните за всеки един от тях.
И така - как се преборват
сайтове с няколко хиляди линкващи домейни и история от 7, 10 и 12 години?
Отговорът ми ще е еднократен и ясно формулиран: Със съдържание,
което другите сайтове не притежават, само аз притежавам и хората го намират за полезно,
плюс малко на брой, но много силни връзки, които са натурални. Малко по-надолу ще
разкажа как точно се сдобих с тях.
Но нека да поясня нещо - съдържанието в един сайт може да бъде всякакво,
нека да не се приема, че става въпрос за текст. В крайна сметка всеки добър копирайтър
може да напише добра статия, която да привлича хората и да им е полезна. Проблемът
идва от там, че в момента копирайтинга в БГ е в своя апогей. Тоест, почти всеки
един уебсайт, който е тръгнал да прави SEO разчита на добрия текст. И се получава
така, че повечето сайтове държат едни и същи козове в ръцете си, които някак си
се неутрализират.
Ако всеки сайт в ТОП10 пише адски добри текстове, то тогава кой
сайт заслужава да бъде номер едно? Въпрос с повишена трудност ... или не съвсем.
Както казах и по-горе - съдържанието в един сайт може да не е само
текстово. Текстът, картинките и видеата са вече 100% задължителни!
Но за да влезете в ТОП резултатите ще ви трябва нещо повече. Нещо,
което другите сайтове нямат...
Цитат от Мария Моева:
Има много малко място на първата
страница и обикновено, когато се чудите защо сайта е там или не е там, е хубаво
да си зададете въпроса “Наистина този сайт ли е най-добрият отговор на въпроса,
който задава потребителя”? “Това наистина ли е ТОП 10 с най-добрите сайтове които
трябва да се класират по този точно въпрос”?
Точно в този ред на мисли е добре всеки да си зададе същите въпроси
за своите сайтове.
Какво направих аз в конкретния
случай?
Реших да създам нещо уникално, което си е само мое, което никой
друг не може да изкопира, или да му отнеме авторските права. А дори и конкурент
да го постави на сайта си, то това да е само в мой плюс.
Дойде моментът в който създадох първото си Android приложение. То
не прави нищо конкретно - просто една мобилна версия на сайта, но под формата на
приложение.
Платих такса на Google и станах с девелъпърски акаунт. Направих
приложението, написах подробен description с
линк в него към сайта ми. Публикувах го и след около 2 часа вече беше достъпно
за сваляне в Google Play. Освен в приложението Google Play, приложението имаше свой
собствен URL в play.google.com. Описанието, което бях написал се показваше като
основен текст там. Линкът беше активен, dofollow redirect. Дадоха ми и бадж, че
приложението е достъпно в Google Play, който сложих на сайта си и честно казано,
сайта започна да изглежда доста по-авторитетно.
Сайта ми започна да се държи доста по-добре в резултатите, започнах
да имам търсения и по домейна, не само по основната ключова фраза. Което означаваше,
че хората явно са харесали сайта ми. А инсталациите на приложението нарастваха с
всеки изминал ден. До момента са няколко хиляди, а оценката му е над 4.
Последва линкбилдинг със статии в сравнително авторитетни сайтове
+ много социални сигнали. Е добре де, признавам, че малко си помагах с
Fiverr.com за социалните сигнали. Но това какви статии съм публикувал и къде също
не е обект на тази статия.
Голямата изненада за мен дойде, когато разбрах, че имам натурални
връзки и то от много авторитетни международни сайтове. Сайтове за ревюта на приложения.
Оказа се, че са ми сложили връзки от http://www.appbrain.com
(сайта има 19 000+ линкващи домейна) и от http://www.appszoom.com (2800+ линкващи домейна)!
И двата сайта са с PageRank 6 на главната страница.
Връзките са напълно реални, без никакви редиректи! Едната връзка
има anchor text името на домейна ми, а другата - “visit site”.
Най-вероятно точно тези връзки са натежали и са позиционирали сайта
ми, там където е в момента.
И дори съм сигурен, че ако се захвана ще намеря доста сайтове, които
предлагат да си събмитнеш приложението и да получиш линк. Но в моя случай явно горните
два сайта са ми били достатъчни.
В заключение мога да кажа, че SEO ще става все по-сложно за изпълнение.
Стандартните методи ще губят сила в полза на иновативни и креативни идеи - с малко
труд - максимум печалба.
Автор на тази статия е Андрей Димитров. Занимава се със SEO от
2009г. Поддържа блог w1ck3dgam3.com,
и е автор на сайта за
ревюта Wickeble.com.
Благодаря за статията Андрей, определено Андроид приложенията които са в google play привличат много хора така че освен силния линк идва и таргетиран трафик към сайта ти от хора които се интересуват от конкретното приложение. Андроид се наложи на телефоните и таблетите и който може да създава apps има поле за изява. Относно оптимизацията може всички да се стремят към по-качественото съдържание но статията ти е пример за силата на линковете.
ОтговорИзтриванеМного готина статия :) Това с приложенията и аз съм го мислил като вариант, но не съм го пробвал досега.
ОтговорИзтриванеОпределено статията ти ме надъха да пробвам.
Петре, трябва да разбираш от програмиране и от java, но като не разбираш ще намериш този който може да го направи. ;-)
ИзтриванеЕ, разбира се :) И за секунда не съм се замислял сам да си правя приложенията.
ИзтриванеМного добра статия. Много ценна информация, синтезирана и предадена с "прости" думи и даваща много теми за размисъл на читателя. Адмирации за Андрей! Докато четях статията си зададох поне 8 въпроса, за които не бях се замислял. По-важното е, че на повечето намерих отговор, :D
ОтговорИзтриванеБлагодаря за статията!
Затова Андрей написа статията, да стане диалог и да се замислим и за други начини на оптимизация.
ОтговорИзтриванеСлед тази статия се разрових в интернет и намерих няколко прости и лесни онлайн приложения за конвертиране на сайтове и блогове в андроид приложения. Можеш даси ги свалиш във формата на файл и да ги качиш е Google play или на друго място. Повечето дори създават QR Code, който се сканира с Android устройството и директно инсталира приложението. Т.е. поставяте този код на сайта си , който иска може да си го инсталира докато разглежда сайта и да си го има, като приложение. Ще сглобя една статия, в която ще ги постна всички. Ако, им и по добри се надявам да ги споделите.
ОтговорИзтриванеНапиши статията и ми пусни линк, Андрей спомена за такива сайтове но все не ми достига времето да потърся, така че ще се радвам да прочета твоя research. ;-)
ОтговорИзтриване