Има моменти в този бизнес, в които просто си затрупан от работа. Не искаш да дойдат още клиенти защото едвам смогваш на настоящите. Всяко звънене на телефона те изправя на нокти. Ако е нов клиент, къде да го препратя?
За да дойде този момент се изисква сериозна дългогодишна и ефективна работа. Има колеги в бранша които са го постигнали също и живеят от оптимизирането, изработката и поддръжка на уеб сайтове.
Пожелавам го и на Вас.
1. Оптимизирай собствения си сайт.
Клиента, преди да те наеме ще потърси информация за теб. Ако не си в първа страница как ще го убедиш че ще изкараш неговият сайт там?
2. Guest blogging
Като опитен оптимизатор знаеш много добре думите "visibility," "links," и "personal branding" а къде по добре става това ако не в блогове на колеги. Пиши, изказвай мнение, давай помощи и насоки и най-вече слушай. Винаги има какво ново да се научи.
Следи зорко Интернет пространството, тествай постоянно, подобявай направеното повтаряй и отново ;-)
3. Участвай в конференции, състезания, "events"
Всичко това помага да изградиш "име", създаваш нови контакти, правиш "връзки" както и със сайтовете. Личният контакт е всичко. После работата сама си върви.
4. Направи "tools-plugin" и ги пусни безплатно в мрежата.
Ако са полезни и качествени много хора ще ги ползват. Ползите за тебе са релевантна публика,информация и "follow-up" и позитивно настроени последователи. Всички обичаме free stuff. Направи го просто.
5. Специализирай се в една ниша и бъди активен във подходящи форуми.
Много хора мислят че оптимизирането на сайтове е нещо магично или свързано с тесен кръг от знаещи. Намери си ниша която ти харесва и си изяви там. Не е логично да правиш всичко и за всеки. Не бъди "Jack of all trades, master of none".
Има форуми където специалистите пишат, четат и коментират. Намери ги и бъди активен там. Много клиети и приятели можеш да си намериш там. Промотирай себе си и гради авторитет и той ще ти се върне стократно.
blog7.org
Няма коментари:
Публикуване на коментар