31.03.2013 г.

SEO срещу SEO 2.0 Кои са 8-те разлики?


Какво е SEO 2.0

Като SEO оптимизатор ме интересува да разбера как мислят търсачките и потребителите и да предскажа поведението им. Позиционирането на сайта става с цел монетизация. Трафика който искам да привлека трябва да го превърна в печеливши продажби които ще ми донесат повече доволни клиенти.

Прочети "Как се работи с клиенти"

Така SEO 1.0 се превърна в SEO 2.0 в търсене на сътрудничество и изграждане на "име" което ще прави следните неща:

  • Оптимизация за социални мрежи
  • Оптимизация на статии
  • Оптимизация на видео за YouTube
  • Оптимизация за местни търсения
Създаването на google създаде и оптимизацията за тъсачки (SEO). Уебмастерите видяха слабостта на търсачката и намериха начини да манипулират резултатите и използвайки различни техники като разделиха SEO-то на бяло и черно. Белите бяха "добрите" и етичните, а "черните" бяха лошите. Лично мисля че повечето бяха в сивия сектор, експериментирайки нови начини и похвати за бързо класиране на техни или на клиентски сайтове. Целта на всички естествено беше печалбата.

Щом резултатите водеха нови доволни клиенти, веригата работеше перфектно. Този ритъм на работа се наруши в края на 2012г. с появата на panda, penguin, EMD update които дойдоха да внесат малко ред, както и да тласнат хората към платената реклама (adwords). Гугъл ламти за огромни печалби и помита всичко пред себе си, искайки дял от всеки възможен бизнес. Създаването на blogger, adsense, adwords, google plus, android, tablet nexus, google glass, google maps са показатели че търсачката се бори ожесточено на много пазари успявайки да налага своето виждане за бизнес, следвайки бизнес модела на Microsoft.

Бидейки част от SEO бизнеса считам че и той се промени преминавайки през Digital Asset Optimization, SEO rebranding, Multiple media SEO, Pageless web and Rich Internet Applications, Viral blogging, за да стигне до днес оптимизирайки повече за и със съдействието на хората. Въпреки че машината стана по-умна, хората продължават да са първия фактор.

8 разлики между това което беше SEO-то до вчера и това което е днес

SEO SEO 2.0
 Link building чрез събмит по директории, размяна на линкове с други сайтове, с главен критерий page rank-а им, купуване на линкове от борси, или директно. Link building чрез blogging, Link bait, активно участие в социалните мрежи google plus, facebook, twitter, pinterest, linkedin, stumbleupon, reddit, youtube.
 On site оптимизация за търсачките с употреба на ключови думи в заглавията (h1, h2, h3) On site оптимизация за хората, използвайки "вестникарски" заглавия които привличат вниманието.
 В битка с конкуренцията за място на първа страница за ключова дума или фраза, и търсене на начини за позициониране в Top 3. Една ключова дума.  Сътрудничество с колеги блогъри, уебмастъри или от групи за взаимопомощ и споделяне на статии и линкове. Дълги ключови фрази
 Размяна на линкове между приятели на бартерен принцип.  Търсене на сътрудничество и споделяне, осъзнавайки че така печелим всички.
 Оптимизация за линкове и ranking в SERP-а, следейки в google analytics кликове, посещения, уникални посетители, pageview, и bounce rate.  Оптимизация за traffic, ROI, Branding. Мислейки глобално и правейки това което прави Кока кола от 100 години, оптимизаторите осъзнахме че да градиш "име" е по-полезното. Infographics, Video, E-books
 Посещенията идваха основно от търсачките като 80% бяха от google.  Посещения идват от гугъл, от социални мрежи (големите 5), от блогове, форуми.
 Бюджета решава всичко, и който е с плаща печели топ позициите. Разполагайки с големи финансови ресурси, "старите кучета" и "големите играчи" определят нишата и пазара.  Участието на много различни хора, определя истинската популярност. Не че имайки бюджета няма да си купим популярност, но сега социалните мрежи са огромен фактор.
 Повече от половината работа на SEO-тата става с автоматичен софтуер. Създаването на тонове линкове и спиннато съдържание заедно с черни техники на оптимизиране работеше много добре до 2012 г.  Сега се разчита на взаимодействие, на споделяне, на участие в групи и на качествено съдържание. Link building се прави с качествени, тематични линкове от авторитетни сайтове почти само ръчно.

Нещата се променят много динамично и процесите са толкова кратки че нещо написано днес може да не важи утре, или някой блогър на хиляди километри от теб е предложил по-добро решение. Интернет предлага информация за абсолютно всичко, стига да имаш умствения капацитет и знанията за да я превърнеш в пари. ;-)

Виж повече:
http://seo2.0.onreact.com/seo-vs-seo-20-top-15-differences
http://seo2.0.onreact.com/top-10-seo-20-definitions
http://www.searchenginepartner.com/about-seo-2-0.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SEO Блог на Пано Кондоянис © 2009-2013. SEO Оптимизация :: Converted by ElpakΆδεια Creative Commons