Ако десега сме говорили за успеши блогове и какво трябва да направиш за да имаш един печеливш блог който ти носи приходи, днес искам да покажа 4 характеристики на един неуспешен блог. Не може да има само блогове които носят големи печалби. Повечето блогове не са печеливши. Но зад всеки печеливш блог се крие много труд и много голямо желание за успех. И нещата се получават. Дисциплина, хъс, труд и малко късмет това е рецептата на успеха. Но в днешната статия ще разгледам рецептата на неуспеха.
1. Няма печалба от блога
Говоря за професионалното блогване, а то е свързано с резултатите. Блог който не носи пари отива за продажба. Това е максима на която не изневерявам. Ако след 6 месечен труд, и след като сте минали пътя от регистрацията по директории, писането на guest статии, събмита в всевъзможни социални мрежи, спама по форумите и даже се купили линкове за да получите по-добрър page rank или класирания в резултатите на търсачката не сте изкарали 100 евро, това значи само едно. Блога Ви не струва нищо. Трябва да решите дали ще го продадете, или ще го зарежете. Като тук вариантите са да започнете нов блог в друга ниша, или да потърсите ново поприще.
Блог който не носи печалби на собственика си носи разочарование. То води до депресия, а от там се губи хъса и нещата приключват.
2. Избора на ниша е основата
Преди да започнете с изграждането на самия блог, избор на темплейт, избор на плъгини и т.н е добре да отделите повече време за избора на ниша, в която блога ще играе. Някои ниши са прекалено пренаситени и там конкуренцията е жестока. Няма как да се пребориш с блогове които имат авторитет, хиляди линкове от всевъзможни места, работят от десетина години и са окупирали първата страница за ключовите думи за които искаш и ти да се бориш. Има инструменти които ти дават ориентир какво се търси и какво не. Така че 2-3 часа работа по избора на ключовите думи с нормална конкуренция ще Ви спести 5-6 месечен интелектуален труд. Помислете върху това.
Ако вашите ключови думи нямат търсене, няма да имате посетители а оттам кликове. Всичко е верига. Направихте един блог с добри намерения, но без резултат. Тъжно!
3. Липса на гост статии
Няма по-хубаво нещо от това всяка сутрин на пощата ти да те чакат готови статии, така както си задал изискванията, и ти само да ги публикуваш. Хоп, и са 2 минути имаш ново свежо съдържание, при това написано и оптимизирано правилно от хора занимаващи се с професионално блогване. Да, ама не! Или по-правилно това се случва на "големите" играчи. Въпреки че ако един блог има качествено съдържание, понатрупал е авторитет и има една аудитория от 1500 дневни уникални посетители, рано или късно ще привлече вниманието на хора от бранша които ще изявят желание да напишат няколко статии като guest blogger.
Един приятел се придържа към комбинацията 30-70% от които първите 30% са гост постове а останалите 70% са от собственика на блога.
4. Рядка актуализация на съдържанието
Какво подразбирам по рядка актуализация? Блог в който има под 5 статии на месец няма как да кажа че се актуализира. Ако си изградиш навика да пускаш по една статия през 2 дни ще имаш 15 за месец, което е добре, но още по-добре е по една статия на ден. Така и бота свиква и посещава по-често блога, а и посетителите очакват да прочетат новите статии. Так трафика става таргетиран, а какво по-хубаво от постоянни лоялни читатели които знаят какво търсят и остават доволни от това което намират.
Няма толкова голямо значение дали PR-а е висок, по-важно е уникалните посетители да са 4-цифрено число.
Финални думи
Ако беше лесно да направиш един печеливш блог и да живееш от него, както ни заливат реклами в Нета, всеки щеше да го прави, но в Щатите има хора които живеят от професионално блогване, като изкарват 40-50 хиляди долара на година. Те могат да послужат за пример и за вдъхновение. Аз бих се задоволил и на 1000 лева на месец от един блог и бих го определил като печеливш. Но за да стане това трябва работа. Постоянна, методична и всекидневна работа.
И резултатите ще дойдат.
Няма коментари:
Публикуване на коментар